Jump to content
Apple iOS 12.4 Sürümünü İmzalamayı Durdurdu !
iPhone A12 Cihazlar (iPhone XS, XS Max, XR) için 12.4 Unc0ver Jailbreak Yayınlandı !

jmsy19

Üye
  • Content Count

    2,301
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

jmsy19 last won the day on May 3 2014

jmsy19 had the most liked content!

Community Reputation

58 Good!

About jmsy19

  • Rank
    HiperiKtif
  • Birthday 01/16/1993

Profile Information

  • Cinsiyet
    Seçim Yok
  • Kullandığınız Cihaz
    Listede Yok
  • Firmware Bilgisi
    5.1.1
  • Kullandığınız Operatör
    Yurtdışı
  • Şehir
    lan şerefsiz nooldu?

Contact Methods

  • Facebook
    şerefsiz konuşamayınca anca banlarsın
  • Twitter
    şerefsiz konuşamayınca anca banlarsın
  1. Doberman büyük ihtimalle beslemeyi düşünen kişiler okumaya gelecektir ilk önce burayı; onlara hitaben başlayalım; - doberman evde beslenir mi? - beslenir fakat geniş bir ev olması gerekir. ben evde besliyorum ikisini de. bahçeli bir evdeyim fakat bahçe illa ki şart değil, olmasa da olur. fakat bahçeniz yoksa egzersizleri için zaman ayırmanız gerekiyor. fazlasıyla bir zaman. dobermanlar tazıgillerden bir köpektir ve egzersiz ihtiyacı yüksektir. sürekli ev içinde kalırsa fazla enerjisini atmak için fazla koşup - oynar, zorlar sizi. - çabuk öğrenir mi? - görebileceğiniz en zeki köpeklerden biridir dobermanlar. bir süre sonra yaptıklarına - öğrendiklerine hayret etmeye başlarsınız. benim iki salak akıl almaz şeyler yapıyorlar örneğin. ben uyurken telefonum çalmaya başlarsa uykum bölünmesin diye telefonu alt kata falan indiriyorlar, banyo yapmak istediklerinde küvetin suyunu açıyorlar, sıcak suyla karıştırıyorlar, üşüdükleri zaman kombinin derecesini yükseltmek için pat pat vuruyorlar ona patileriyle. gerçi henüz onu beceremiyorlar ama yakında kaparlar. çok zekilerdir, çok çabuk kaparlar. - saldırgan mıdır? - saldırgandır. bu kısmı net, saldırgandır. hani "kötü doberman yoktur, kötü doberman sahibi vardır." falan derler. bir nebze doğru olsa da doberman kişiliği gereği saldırgan bir türdür. yolda köpeği sevmeye gelenler "ısırır mı?" diye sorduklarında - daha önce kimseyi ısırmamış olsa dahi "ısırır" demeniz gerekir çünkü kafası atarsa ısırır. erkek dobermanlar daha öfkeli - kuşkucu olur. dişileri sadece sahiplerini kıskanırken erkek olan evi de fazla korur. kötü bir örnek vermek gerekirse; geçtiğimiz yıl evin bahçesinde tadilat varken neler yapıldığını merak eden bir komşu bahçeye girmiş ben evde yokken, duvarın üzerinden. erkek olan salak saldırmış komşuya, 3 farklı yerine toplamda 17 dikiş atıldı adamın. mahkemelerde falan uğraştım aylarca. dişi olan ise yanıma kimseyi yaklaştırmaz. evi - bahçeyi pek siklemez fakat sahibine yaklaştırmaz kolay kolay birini. - tüy sorunu var mı? - pek yok. en az tüy döken ırklardan biridir dobermanlar. temiz bakarsanız asla koku da olmaz üzerinde. - ilk kez köpek alacağım. doberman uygun mudur? - kesinlikle değil. ilk kez köpek alacak olanların hem eğitmesi - hem yetiştirmesi - hem de liderlik sağlaması çok çok zor olacaktır. benim tavsiyem kesinlikle ilk köpeğiniz olmamalı. dobermanlar için sahibi çok önemlidir, sahibi tanrısıdır onun. benim bakışlarımdan akılları çıkar mesela kızdığım zaman, yerlerinden kıpırdamazlar. ama buna rağmen yine zor söz dinlerler kafaları çok atarsa. önce bir köpek nasıl eğitilir, nasıl sağlam kişiliği olur öğrenmeniz gerek, bunu doberman ile tecrübe etmeniz olanaksız. daha ılımlı ırklarla başlamanız gerekiyor eğer ortaya bir canavar çıkartmak istemiyorsanız. - kulak ve kuyruk kesimi şart mı? - değil ama nasıl olsa kestireceksin. ben de kestirdim. "kulakları uzun olunca duyması zorlaşıyor." derler, "kuyruğu olunca duygularını belli ediyor." derler, tamamı palavra. estetik için kesilir kulak ve kuyruğu, başka bir boka yaramaz. şimdiki aklım olsa kestirir miyim? kestiririm. yasa dışı evet, hayvana eziyet evet fakat ben dobermanlara tapan bir adam olarak yine kestiririm. bu görüntüleri inanılmaz. diğer türlü av köpeğine benziyorlar, köpekte kuyruk sevmem ben. kestirmezsen de herhangi bir sıkıntısı yok ama, tek nedeni görüntüdür o operasyonların. - çocuklarla anlaşabilir mi? - http://www.youtube.com/watch?v=hjhrp-0qz-m şimdi de biraz doberman sahibi olan ama henüz olayı tam kavrayamamış arkadaşlar için yazayım bir kaç madde; - henüz bir kaç aylık fakat durmadan ısıryor, neden? - dişleri kaşınıyor. ve sana taptığı için senin verdiğin plastik oyuncaklar yerine senin elinle gidermeye çalışıyor bu kaşıntıyı. inşaat eldiveni almıştım ben o dönem, aynısını yapabilirsin. - çok haraketli, söz dinlemiyor, neden? - çocuk. ırkı gereği de haraketli bir çocuk. 2 yaşına gelene kadar canından can alacaktır senin. burnu büyüyecek ve o koca burunla canına okuyacaktır. asla köşede kendi halinde oturan bir köpek bekleme, öyle olmayacak uzun bir süre. onu sakın bir odaya kapatma, yalnız kalmasın. öyle olduğu zaman çok daha agresif olacaktır. - her yere işiyor - sıçıyor, aman allahım... - uzun bir süre bunu da yapacak. henüz kasları gelişmediği için tutamayacak çişini falan. - e tuvalet eğitimi var dediler? - seni yemişler. köpeklere tuvalet eğitimi verilemez. tuvalet eğitimini bulunduğu mekanda öğrenir köpek, bir yerde öğrenip de gelmez öyle eve. ayrıca yavru köpeklere tuvalet eğitimi asla verilemez. kasları gelişene ve tuvaletini tutabilecek duruma gelene kadar katlanacaksın. bu kadar şimdilik. aklınıza takılan farklı şeyler varsa yazın bana, elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım. bir gün gelecek tapacaksanız bu hayvana. işin güzel tarafı o da size tapıyor olacak bu sırada. tüm aşklarını, tüm kadınları - tüm erkekleri unutturacak kadar çok seveceksin bu salakları. hayırlı olsun. alman kurdu: köpek gibi köpektir. öncelikle alman kurdu diyenlerin ağzına terlikle vurabilirsiniz zira alman kurdu falan değildir bu, kurt hiç değildir. german shepherd dog denir, alman çoban köpeğidir. kendisini sahiplenmeyi düşünüyorsanız; evet, iyi bir tercih fakat apartman dairesinde zor olacaktır. - neden apartman dairesinde zor olur bakması? - egzersiz ihtiyacı çok yüksek değildir belki ama yapısı gereği haraketli bir köpektir. öyle topu attım - git getir oyunlarını da sevmez golden'lar gibi. daha çok eğitime yönelik egzersizleri sever. yani ne bileyim böyle hop bir yere tırman, ipi tut ağzınla, sallan, çoş, uç falan gibi. ayrıca eğitimi de çok önemlidir de neyse dur onu aşağıda sor, o zaman cevap vereyim. ne diyorduk, evde zor olur. bunun bir nedeni egzersiz ihtiyacıyken diğer nedeni de tüy sorunudur. çok fazla tüy döker, çok çok fazla. ayrıca çok sık yıkanabilen bir köpek değildir, yıkanmaması gerekir. bu da yoğun tüylerinin de katkısıyla kokuya neden olur, köpeğiniz kokar. eğer tüy ve az da olsa koku sizin için büyük sorunsa ve bahçeli bir eviniz yoksa hemen diğer alternatiflere yönelin, size uygun değil. - genel olarak nasıldır peki? - şahane köpektir. inanılmaz zekidir, en zeki köpeklerden biridir. bakın köpeğe eğitim vermek - bir şeyi öğretmek kolaydır aslında. önemli olan köpeğin onu unutmamasıdır. bazı cinsler ertesi gün unuturken bazıları aylarca tekrar olmasa da unutmaz. işte german shepherd dog böyledir, unutmaz. bu çok çok önemli; hem kolay eğitim alan hem de aldığı eğitimi çok çok zor unutan bir köpektir. bunun yanı sıra itaatkardır da. sözünüzden dışarı çıkmaz iyi eğitilirse. büyük ırk dediğimiz hatta dev ırk diyebileceğimiz bu tür köpeklerde itaat çok önemlidir. bu veya farklı bir büyük ırk alacaksanız ilk bakacağınız şey itaat seviyesi olmalı köpeğin zira önemlidir, çok önemli. - başka kedim / köpeğim var, sorun olur mu? - olmaz. bebekken sosyalleşmesine yardım edin, zaten yapısı gereği diğer petlerle anlaşabilen bir ırktır, sorun çıkarmaz. - oyuncu mudur? - değildir. oyun oynamaz, sevmez. söylediğim gibi talimleri sever bu ırk. yorulmayı, çalışmayı, sahiden bir şeyler başarmayı sever ve sizin attığınız topu geri getirmenin bir başarı olmadığını fark edecek kadar zekidir. zaten çok fazla dökülen tüyleri öyle sarmaş - dolaş oyun oynamanıza da olanak vermeyecektir. - yavru alacağım, neye dikkat etmeliyim? - yavru seçimi her ırk köpekte önemlidir ama german shepherd dog'da çok daha önemlidir. pet shoplardan alman çoban alınmaz. alınmamalı. bunun nedeni "can satılmaz" falan değil bana göre. nedeni şu; pet shop hayvanları kapalı ve dar alanlarda çok fazla kalır. bu kişiliğini etkiler ve huysuz birer yavru olurlar. alman çoban ise huysuz yerine - hırçın yerine korkak bir yavru olur böyle ortamlarda kişiliği gereği. korkmuş bir german shepherd dog kadar tehlikeli bir ırk zor bulunur zira bunlar korkunca kaçmazlar - saldırırlar. sürekli ısırmaya - saldırmaya meyilli bir çoban olur elinizde ve sahiden bu dev ırk köpeği tasmasından tutup himaye altında tutmak çok zordur saldırmaya karar verdiği zaman. - e nereden alacağım o zaman? - ilk tercih barınak olabilir belki ama barınaklarda sahiden safkan bir çoban bulmak zor. genelde kırmalarla yapısal olarak benzedikleri için safkan sandığınız german shepherd dog kırma da olabilir. ülkemizde bir çok k9 çiftliği var, anne - babası çok düzgün yavrular var. çiftlik ortamında doğan ya da yetişen köpek her daim alınabilir, çiftlikleri araştırabilirsiniz barınaklar içinize sinmezse. - çok tüy döker mi? - sen okumuyor musun hafız yazdıklarımı? deli tüy döker. her gün fırçalanmaya - tüy bakımına ihtiyacı vardır ve çok tüy döker. tüyleri zaman zaman - özellikle sıcaklarda - koku yapabilir ve çok fazla tüy döker. son olarak korkunç tüy döktüğünü söylemek isterim. - çocuklarla anlaşabilir mi? - anlaşır. yani bu da yavruyken aldığı eğitime - sosyalliğe bağlı belki ama yine de kişiliğinde çocuklarla anlaşmak vardır zaten, anlaşır. - ilk köpeğim olacak, uygun mudur? - evet, ilk köpeğiniz olabilir. hatta ilk köpeğiniz olabilecek nadir büyük ırklardan biridir. çok çok akıllı ve itaatkardır. yavruluğunda yeterli sosyalleşme sağlanırsa asla saldırgan da değildir. bu nedenle ilk köpeğiniz olmasında herhangi bir sorun yok. - kötü yanları var mı peki? - var sayılır. yani kadı kızı kadar. hiç bir köpek yalnız kalmayı sevmez ama alman çoban daha bir sevmez bunu, asla yalnız kalmamalı. böyle onu bırakıp tatile gitmeler falan olmaz, perişan olur hayvan. bir diğer kötü yanı bahsettiğim gibi tüy. yani böyle çok güzel bir kuyruğu vardır mesela bunun ama sevinip de o kuyruğu sallamaya başladığı an yağmur gibi tüy yağar. hah bokunu da çıkardım mübalağa sanatının. bir de çok fazla kalça çıkığı problemi vardır genetik olarak. bu oran oldukça yüksektir. bu yüzden aldıktan sonra bir kalça filmi çekilmeli muhakkak ve veterinerin tavsiyelerine uymalı duruma göre. özetlemek gerekirse; şahane bir dost, kusursuz bir aile köpeğidir. koruma yapar, bekçilik yapar, zekidir, itaat eder ama apartman dairesinde biraz zor olabilir. çok dominant bir sahip gerektirmez. tabii ki yavruyken iyi bir eğitim ve sosyalleşme aldığından yola çıkarak söylüyorum bunları. yavru köpek bakmak önemlidir. bir çocuğun kişiliği 12 - 13 yılda oturur belki. hatta değiştirmeniz için biraz daha zamanınız vardır fakat bir köpeğin kişiliği 1 yılda ortaya çıkar. eğer "ay ben yapamam" diyorsanız çiftliklerden 2 - 3 yaşında çobanlar da alabilirsiniz. merak etmeyin; size alışması çok kolay olacaktır, itaati kusursuza yakındır. husky (Sibirya kurdu) köpek değildir. sert bir giriş oldu belki ama öyle yani; bir çok köpek besledim, hala besliyorum; köpeklere zerre kadar benzemeyen hayvanlar bunlar. almayı düşünen arkadaşlara fikir vermesi açısından 1 - 2 satır yazayım. - neden köpek değil dedin? - aptaldır bir kere bunlar. çok çok zor eğitiliyor ve çok çabuk unutuyor aldığı eğitimi. inanılmaz inatçıdır aynı zamanda. yolda aniden yürümek istemeyebilir; kımıldamaz o an yerinden. sen sahipmişsin, sözün geçermiş falan; yok öyle şeyler. korkaktır aynı zamanda. ne bekçlik yapabilir - ne seni koruyabilir ne de evini. kedilerden bile akılları çıkar. herkes sevebilir bunları, gece yarısı evine hırsız girse, sen tıkırtıya uyansan; hırsıza kendini sevdirirken görebilirsin bu ırkı, öyle yavşaktır kendileri. - sözümü dinler mi? - asla. söz falan dinlemez. kedi gibidir aynı. gel dersin gelmez, git dersin gitmez, otur dersin koşar. sürekli haylazdır, sürekli yaramazdır. - oyuncu mudur? - canı sıkılana kadar oyuncudur. sıkılınca çekip gider, etrafı kemirmeye başlar. - tuvalet eğitimi? - alamaz. aldı zannedersin, öğrendi zannedersin; ertesi gün yine sıçar halıya. tuvalet eğitimi bildiğin işkencedir, yaşı ne olursa olsun. - çok mu haraketli? egzersiz ihtiyacı nasıl? - bu köpeğin en kötü yanı budur işte türkiye şartlarında. egzersiz ihtiyacı çok yüksektir, kızak çeken köpek nihayetinde fakat sıcak havalarda perişan olur, yürüyüş bile yapamaz. haliyle egzersiz ihtiyacını da karşılayamazsın yılın bir çok ayı. senin soğuktan götün donarkan gezmek ister bu, eve sokamazsın, yakalayamazsın bile işine gelmezse, kaçar gider. en çok kaybolan köpeklerin başında gelir bu yüzden. sıcak havalarda ise yürümez bile, huysuzlaşır. - çok tüy döker mi? - amına bile kor. sen ne kadar tararsan tara, ne kadar bakarsan bak tüylerine; tüy döker, çok tüy döker. - apartman dairesinde beslenir mi? - hayır, beslenmez. hem hayvana çok çok büyük işkence olur apartman dairesi, hem de sana. bir kere sık sık ulur bu hayvan. yani böyle auuuu yapar anlıyor musun? komşular siker ciğerini. aynı zamanda sıcağı sevmez, evin içinde mutlu olmaz ve çok haylazdır, sürekli etrafı kemirir - ortalığa işer - kırıp döker. bu kadar haylaz olmasın diyorsan çift beslemen gerekir, 2 tane olunca biraz daha uslu olurlar fakat 2 tane uluyan köpeğin olur bu kez, komşular böbreklerini de siker o zaman. - çocuklarla anlaşır m? - çocuklarla, büyüklerle, yabancılarla, katillerle ... herkesle anlaşır. kedilerle bile anlaşır ki dediğim gibi korkar kedilerden sıklıkla. yani demem o ki; hem büyük ırk, hem çok tüy döken, hem de eğitimi zor bir köpek kendisi. yani bu kadar çileye asla değmez. hem dev gibi köpeğe bakacaksın, hem bir sürü tüyle uğraşacaksın, hem egzersiz ihtiyacı için perişan olacaksın hem de sonuç olarak elinde aptal, söz dinlemeyen bir köpek olacak. bir çok alternatifi var kendisinin. daha detaylı araştırmalısınız, sırf şekli - şemali güzel diye almayın asla. bakın barınaklara; en çok terkedilen köpektir husky, alanların bir çoğu pişman olur. ben köpekler hakkında yeni yeni yazmaya başladım, fazla bilgili olduğum bir konudur, şimdilik sadece dobermanlar hakkında yazdım fakat yazdıkça editlerim bu entryi de. ya okuyun yazdıklarımı ya da bir mesaj gönderin bana, konuşalım, önerilerde bulunayım size. yıllarca beraber yaşamayı düşündüğünüz köpeğin size en uygun olanını bulalım ki sonra terk etmeyin onu. rottweiler zor köpektir. ev için uygun da değildir ayrıca. şimdi yazacaklarıma belki rottweiler sahibi arkadaşlar kızabilir fakat yeni bir köpek edinmeyi düşünen arkadaşlara bir kaç konuda bilgi vermek isterim bilgim yettiğince. söylediklerimi - yazdıklarımı güvenilir kaynaklardan araştırabilir - dilediğiniz köpeksevere ya da eğitmene onaylatabilirsiniz. - ilk köpeğim olacak, olur mu? - ilk kez köpek besleyecek kişiler için asla uygun değildir. bazı köpekleri beslemek için muhakkak tecrübeye ihtiyacınız var ve rot da bu köpeklerden biri. basit bir örnek verecek olursak; araba kullanmayı 1 hafta önce öğrenmiş biri ferrari kullanabilir mi? kullanamaz. beceremez zaten. ya kendi ölür - ya arabayı parçalar. getz falan kullanabilir, micra falan ne bileyim. ferrari olmaz ama, veyron olmaz. işte bazı köpekler de aynen böyledir. rot, doberman, dogo argentino, pitbul teriyer gibi köpekler ilk kez köpek besleyecek birine asla uygun değildir. neden uygun değil sorusuna gelirsek; eğitilmesi zor ve muhakkak iyi eğitilmesi gereken köpeklerdir bunlar. bir rottweiler başarılı bir şekilde eğitilmezse, sosyalleşmesi sağlanmazsa, dominant bir sahibi olmazsa adeta bir canavar olacaktır. bunları başarabilmek için de önceden mutlaka bir köpek tecrübesine ihtiyacınız var. - ben çok yavruyken alıyorum ama? - bu daha büyük sorun zaten. bir köpeğin karakteri yavruyken gelişir ve acemi bir sahip o yavruda akıl almaz izler bırakabilir. neyi dişlemesine izin vereceğini, neye izin vermeyeceğini, eğitmek için ne kadar aç bırakman gerektiğini ya da hiç aç bırakmaman gerektiğini bilemezsin. yavru köpekler sık sık ağlar. gece yanına almaz bazıları bu yüzden, kapatır bir odaya. heh işte bir rot yavruyken karanlık bir odaya kapatılırsa iflahını siker o mahallenin büyüyünce. - genel olarak nasıl bir köpektir? - yazının başında söyledim; zor köpektir. rottweiler sahipleri ne kadar aksini iddia edecek olsa da eğitilmesi zor köpeklerdir, fazla zeki değiller. bunun yanı sıra sahiplerine itaat oranları düşüktür, çok itaatkar köpekler olmaz. büyük bir ırk, saldırgan, içgüdüsel olarak hırçın bir köpek için de itaat önemli bir unsur. size saldırır demiyorum, hiç bir köpek sahibine saldırmaz kolay kolay zaten. başkalarına saldırır. günümüz şartlarında bu çok önemli. toplum içinde yaşıyoruz, etraf çocuk dolu. bu köpek yabancılarla anlaşamaz ve sahibinin sözünü de çok fazla dinlemez. tehlikelidir. - istisnalar? - istisnası olmayan durum mu var? evcil kaplan var hafız, saldırgan olmayan timsahlar var sirklerde. bu yüzden "e ben rottweiler gördüm ama şeker gibiydi." denmez. genelden bahsediyorum ben, olacak olandan, olması gerekenden. - evde beslenir mi? - beslenir. egzersiz ihtiyacı düşüktür fakat bu hantal bir köpeğiniz olmasına da yol açabilir. kilo almaya çok müsattir. bunu bir sorun gibi algılamayabilirsiniz belki şimdi ama büyük sorundur. hantal bir köpeğin, kilolu bir köpeğin öncelikle bir çok sağlık sorunu olur. ama genel olarak bakacaksak eve uygun değildir. yani kişilik olarak evde beslenmemesi gerekir. - asıl işi ne bu köpeğin? - bu köpek bekçi köpeğidir esasen. bağlarsın bir fabrikanın bahçesine; canı pahasına korur. çiftlik evini korur. fakat topluma karışmaya uygun bir köpek değildir. saldırgandır, aklı giderse değil sen - feriştahı gelse durduramaz bunu. - kedim var, sorun olur mu? - kedin için sorun olur, rottweiler için olmaz. en fazla 1 hafta sonra bir kedin kalmayacağı için kimse için sorun olmaz. - çok tüy döker mi? - hayır. tüy bakımı da kolaydır, çok vakit almaz. - çocuklarla anlaşır mı? - evin çocuklarıyla anlaşır. yabancı bir çocuksa anlaşamaz ama. onun gözünde çocuk da olsa - büyük de olsa o yabancıdır ve yabancılarla anlaşamaz. - oyuncu mudur? - değildir. yine rottweiler sahipleri aksini iddia eder ama oyuncu falan değildir bu köpek. "oynarken çok canımı yaktı patisiyle ehe ehe." derler. çünkü bu köpek oyun oynamak istemez, hazzetmez bundan. - e beslemeyelim o zaman bunu? - besleyin yahu, neden beslemiyorsunuz. bahçeli bir eviniz varsa, bundan önce bir çok köpek tecrübeniz varsa, dominant bir sahip olabilecekseniz, başka bir pet yoksa evinizde ya da çevrenizde, çok fazla misafiriniz olmuyorsa besleyin. yani demem o ki; zor köpektir. daha önce bir çok köpek tecrübesi olan ve besleyeceği mekan uygun olan kişilerin elinde şahane bir köpek olabilir belki ama ilk kez köpek besleyeceklere ya da tek köpek tecrübesi 1 yıl husky bakmak olanlara asla uygun değildir. kolay eğitilmez, zeki değildir. itaatkar değildir. saldırgan, hırçın bir köpektir. rottweiler genelde bir sahip aramaz kendine, o kendi kendinin sahibidir ve bu özellik büyük ırk bir köpek için pek hoş değil. golden retriever köpekseverlerin kendi aralarında kullandığı garip tanımlar vardır. örneğin biz bu köpekten bahsederken golden falan demeyiz, geyşa deriz genelde buna. bir çok köpeksever için eksiksiz, kusursuz köpektir. hani tanrı onu aile köpeği olsun diye yaratmış zannediyorum, öyle şahanedir. sanmayın ki ben severim bunları. sevmem, doberman seven adamım ben fakat hakkını vermek lazım; eksiksizdir bir çok konuda. beslemeyi düşünen arkadaşlar için bir kaç soruya cevap verebilirim belki. - genel olarak nasıl köpeklerdir? - eğer bir köpekten koruma görevi beklemiyorsanız; geriye kalanların tümünü yapar bu köpek. çok zekidir, çok çabuk öğrenir. kolay kolay unutmaz, sık tekrara gerek yoktur eğitimini unutmasın diye. kin tutmaz, saldırgan değildir asla. itaat eden kedidir aslına bakarsak. şirindir, deli gibi sevdirir kendini, çok oyuncudur. - apartmanda yaşar mı? - yaşar. apartman hayatına en uygun köpeklerden biridir hatta. - egzersiz ihtiyacı nasıldır? - yüksektir fakat sorunlu bir egzersiz değildir golden ile yapacağınız. örneğin bir doberman sürekli sizinle gezmek, hatta koşmak isterken; bir golden ile top getirme oyunu oynayabilirsiniz egzersizi için. sopa falan getirir işte, siz atarsınız, o koşup alır - gelir. sizi çok yormaz, hırpalamaz. eviniz biraz müsaitse her gün bile çıkarmak zorunda değilsiniz, gerekli egzersizi evde de yapabilir. - çocuklarla anlaşır mı? - hem de çok iyi anlaşır. aslına bakarsak bu ırk hemen hemen herşeyle anlaşır. diğer köpeklerle, kedilerle, çocuklarla, kuşlarla, yabancılarla ... herkesle iyi anlaşır. dediğim gibi tek eksiği koruma özelliğidir ki zaten o olsa yabancılarla ya da diğer köpeklerle anlaşması çok beklenemez. - tüy döker mi? çok tüylü görünüyor çünkü. - aslına bakarsak çok tüy dökmez. fazla görünen tüyleri yanıltır genelde insanları. çok tüy döken bir ırk değildir. hatta az bile döktüğü söylenebilir. - hiç mi eksik yanı yok lan bu köpeğin? - yok gibidir aslına bakarsak. yani dediğim gibi ben bu ırkı sevmediğim halde yazıyorum bunları. tek eksiği korumadır. seninle yüzmeye gelir bu, yüzmeye bayılır. ava gidersin, vurduğun avı getirir. yanında sen varken yaramaz değildir, uysaldır. korkunç itaatkardır, sahibine tapar. hani dediğim gibi tek eksik yanı öyle köpek gibi köpek değildir benim gözümde. benim gözümde diyorum zira benim köpek anlayışım farklı sanırım biraz. yani moraliniz bozukken onunla süper vakit geçirebilirsiniz, keyifliyken inanılmaz oyun oynayabilirsiniz, beraber sarılıp uyuyabilirsiniz fakat karanlık bir sokakta ona güvenerek yürüyemezsiniz. hani saçma bir örnek verecek olursak; behzat ç. ile yola çıkalım. iyice saçma oldu değil mi? neyse. doberman hayalet gibidir. bazen eğlencelidir, çoğu zaman da korumacı, dikkatli, tehlikelidir. golden ise şule gibidir. ilk sezondaki şule ama. eğlencelidir, pıtırcıktır. - madem bu kadar şahane köpek; neden barınaklarda çok fazla golden var, neden terk ediliyor? - bir kere orospu çocuğu çok. hayvanı alıp, sonra nedensiz yere terk eden çok. bunun yanı sıra çok tercih edilen köpektir. çok tercih edildiği için çok terk ediliyor gibi görünür. bir husky ile karşılaştırırsak terk edilme oranlarını; 10'da 1'i kadardır belki de. golden yani geyşa; kusursuzdur beslemek için. alıntıdır alıntı derledim accık. Al link: https://eksisozluk.com/entry/27382053
  2. ipon ipon rahat ol garanti diyolla ama hiç Bi işe yaramıyor zaten. Kullanıcı hatası her şey. Pekde umursamıyorum o yüzden
  3. Benim diğer bolumu 10 gb gözüküyordu. Telefon 16gb dı beyaz iphone4. Bu dediklerini yapmıştım o zamanlar. 100mb filan silmişti. Bende Bi şekilde telefondaki tüm resimleri sildim. Aç kapa yapınca uygulama ikonlarının hepsi beyaz olmuştu. Ana uygulamalar dahil.
  4. resmi yabancı forumlarda yayın. Herkes beğensin. Beğendim diye yorum yapsın. Apple bunu çıkartır.
  5. Tamam daha yazmayın. Pro leon anlamıştır hatasını heralde.
  6. Call off duty zombie güzel oyundu. Bulmaca yok ama idare et en artık
  7. düşünmen yeter Allah razı olsun saol.
  8. işbu yazı kimseye hakaret etmek için yazılmamıştır. Ayrıca senden 13 yaş küçük oldugumu sanmıyorum. Ha 13 yaş büyüksen affeyle dayı hata ettik. Biz ettik sen eyleme.
  9. play tuşuna bascan olum. Öyle bakarak izleyemezsin bitmez film.
  10. uzun mesele düşmanlarım var
  11. Faturayı bulamadım ama galiba alalimbakalim.com dan almıştım. İphone ilk çıktığı anda almıştım.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.