Jump to content

iPhone 4 New Gen vs Old Gen

Rate this topic


Technics

Recommended Posts

ilk generasyon iphone 4 lerden daha çıktığı hafta alıp kullanmıştım, malum forumdaki arkadaşların bir kısmı bilir arızalandı amerikaya gönderildi, şuan yeni generasyon iphone ile aralarında bariz farklar gözlemliyorum, bir kere sensor sorunu yazılımla dahi giderilememişti eski telefonumda, bunda ise çok net bir şekilde sorun yok. Sinyal olarakta diğerinde alttan tutulduğunda bir azalma olabildiği konuşulmuştu bunda öyle bir sıkıntıya da rastlamadım.

buda aklına insanın ilk üretim i4 lerin sorunlu olduğunu getiriyor normal olarak, apple belkide sessiz bir şekilde bunların eksiklerini gidermeyi düşündü, buda bence eski telefonlara sahip kişilerin hak talep edebilmesi anlamına gelmeli.

Link to comment
Share on other sites

Gereken yapılsa bile önde iki engel var.

1- Gümrük.

2- Pasaport kaydı

1. Diyelim apple cihaz yolladı size. Ürün 150 euro'dan değerli olduğu için gümrüğe takılacak ve siz masrafları ile beraber yaklaşık 300 euro para ödersiniz.

2. pasaport kaydı. Cihaz değişimi olduğu için imei değişecek bu yüzden tekrardan yeni bir pasaporta kayıt gerekecek.

Her türlü Türkiye'de yaşayan biri için hiçbir şekilde çözüm olamaz.

Sensör sorunu için Cydia'dan calllock

Anten sorunu içinde 3g'yi kapatmak Türkiye'de işe yarayan çözümler.

Saygılar...

Link to comment
Share on other sites

Ben gümrük kısmını, sağolsun bu forumdan tavelli nickli dostum sayesinde aştım, kendisine yaptığım cüzi bir ödemeyle bu işi organize etti,

pasaport için de durum şu;

apple a pasaport kayıtlı cihazınını veriyor karşılığında yeni cihazı alıyorsunuz değişimi belgelerseniz eğer öğrendiğim kadarıyla eski pasaport hakkınız yeni cihaz üzerine işleniyor.

ama her şeyi geçelim, hep birlikte altını tekrar çizelim, ilk seri iphone 4 ler benim gibi her ikisinide kullanan birisi için kesinlikle sorunludur.

Link to comment
Share on other sites

Dunya kadar sey yazdim forumda sorun oldugu icin silindi :)

Pasaport Kayit hakkiyla ilgili bu sene basimdan gecen bir olayi aktariyorum.

2009 da aldigim 3G telefonumu cok hasarli oldugundan tamir icin Apple Store a gittim. Apple Store dakiler telefonu sadece degistirebiliceklerini ve orda onarim yapamiyacaklarini soylediler. Simdi degisim oldugunda IMEI de degisicekti. Mecburen sansimi denemek zorundaydim. Ordaki calisanlardan degisimi belgeliyecek tarzda evrak istedim. Onlarin ulkesinde boyle bir durum olmadigi icin problem teskil etmiyor :) Ilkte bana sadece telefonun degisim faturasi ve yeni telefonun IMEI ve Seri Numarasinin oldugu sticker i verdi. Bende bunun yeterli olmayacagini soyledim. Eski telefonun ve yeni telefonun imei sinin ayni kagitta bulundugu bir degisim belgesi istedim. Neyse 20 dk civari bekledigimde Apple Amblemli bir kagitta telefonun degistigini eski numara ve yeni numaranin yazili oldugu kagidi verdi.

Neyse Turkiye'ye geldigimde MCKS (Mobil Cihaz Kayit Sistemi)ndekiler istek dilekcesi, pasaport fotokopimi ve ilgili degisim belgelerini postalamami istediler. Posta ulastiktan 3 gun sonra telefonum acildi. MCKS ne basvurdugunuzda kendi pasaportunuzun yada kayitli olan pasaport sahibinin basvurmasi sart cunku telefon pasaport sahibine kayitli gozukuyor.

Gonderdigim belgeler (bulabilirsem belgeleri paylasicagim)

Pasaport on yuz ve giris cikisimin buludugu yerlerin fotokopisi

Dilekce

Degisimin fatura fotokopisi

Degisimin oldugu kagit fotokopisi

Ayni zamanda tokyophone unda yazdigi gibi apple hic bir sekilde turkiye'den yapilan talebi kabul etmez. Ancak cihazinizi ordaki birine gondericeksiniz ve SORUNLUYSA degisimi olucak. Eger cihazin herhangi bir sorunu yoksa ve degistirmek istiyorsaniz. Yada bu sizin hataniz oldugunu soyluyorlarsa Fiyati 200 dolar. Pil degisimi 70 dolar. Ama telefonu servise vericek kisi eger aceleci davranirsa direk ucretsiz degisimi yapabiliyorlar. Kendi halamdan biliyorum.

Edited by DKaN
Link to comment
Share on other sites

Apple, sadece Amerika için üretilmiş olan ama Türkiye'de kullanılan bir telefon için yapılacak hiç bir talebi dikkate almaz üzgünüm. Kaldı ki haksızlar mı?

Apple aslında üzerinde elma olan herşeye en ufak bir problemde direk değiştirme garantisi verir ki bu fiyatına da yansıyan bir durum. Aslında dedim, çünkü Apple ben bu telefonu Amerika için ürettim sana destek vermem deme lüksüne sahip sadece ve bunun arkasına saklanır. Peki haklı mıdır? Bence de haklıdır :)

Achilles71 gibi ben de ilk serilerden ingiltereden 4 aldım, birini forumda birisine sattım, hoperlörü cızırtı yapıyordu, kutudan çıkma sorunluydu, şans benimki de tık demedi şimdiye kadar.

Edit: Başlığı görünce ödüm koptu Haziranda New Gen diye model mi tanıtacaklar acaba diye..brrrr :D

Edited by prodream
Link to comment
Share on other sites

Bu konuda bir de ulaşım gibi bir problem var.

O da yaklaşık 70- 80 dolara mal olur.

Teknoloji işi tamamen şans işi. İlk seriden alıp hiçbir problem yaşamayanlarda var. Benim gibi ta kasımda alıp sensör sorunu olanlarda var. Ama şu bir gerçektir ki bu işlemi yapmak Türkiye'den çok zor.

Ayrıca yeni gelecek telefonların 4.3.1 ile gelecek olması da cabası.

Link to comment
Share on other sites

Bu arada yeni nesil diye bir şey olduğunu sanmıyorum Verizon hariç.

Ben iPhone4'ü ilk çıktığında aldım. 4.0 ile geldi cihaz. Babama TR'ye ilk geldiğinde aldık Vodafone'dan 4.0.2 FW. 2 gün önce de arkadaşa aldık 4.2.1 FW ve hepsinde çekme (3G) olayı tamamen aynı. Ayrıca son cihazın da sensör sorunu çıktı ama bendekinde yok ilk seri olmasına rağmen.

Diyeceğim o ki boşuna uğraşmayın ;)

Link to comment
Share on other sites

Sensör veya 3g - çekmeme - anten sorunları yalnızca Türkiye'ye gelen iPhone4'lerde yok ki.Aynı cihazı Amerika veya İngiltere'de satın alıp , bu sorunlardan şikayetle Apple Store'lara giden dünyayla insan var.Apple hiçbir zaman yalnızca Amerika için cihaz üretmedi , bu cihazlar tüm dünyada Apple Store'larda satılıyor ,desteğini de Apple veriyor.Türkiye'de durum farklı ,burada satış-teknik servis-değişim gibi satış ve sonrası hizmetler Apple tarafından verilmiyor , yetkili firmalar tarafından yapılıyor ,sorunlar bundan kaynaklanıyor.

Amerika'da cihazı Apple Store'a "ekran aydınlatması kendi kendine artıp azalıyor durup dururken ve çok sık oluyor ,bunun bir ayarı var mıdır" diye sormaya götürdük , adam cihazı aldı içeri gitti , 2 dk sonra "buyrun yenisi" diye çıktı geldi.Bırakın sıfır cihaz almayı , sorun düzelmese bile eyvallah diyip çıkmaya razıydık çünkü rahatsız etmiyordu veya kullanımı engellemiyordu ,sıfır cihaz sahibi olduk.

iPhone4 'te mutlaka üretime başladıktan sonra ufak tefek hata düzeltmeleri olmuştur , belki 2 parti belki 3 parti olmuştur bilemeyiz.Ben cihazımı Türkiye'de ilk satışa sunulduğu gün aldım hiç bir sorunu yok.

Son olarak TR'den cihazı posta yolu ile yurtdışına değişime veya tamire göndermeyi düşünmeyin bile , ancak giden biri aracılığı ile olabilir.

Link to comment
Share on other sites

içeriğe paralel gitmeyen farklı yorumlar da gelmiş,

sansanızda sanmasanızda farklı seri üretimler olduğunu ben kendime bahsettiğim biçimde kanıtladım, deneyimlerimi de sizlerşe paylaştım, işinize yarar yaramaz bilemem ama açık olan bir şey varsa o da ilk seriden getirdiğimiz 18 telefonun 18inde de sensor ve hafifte olsa anten sorunu yaşanıyor haala.

yeni kullandığım cihazda böyle bir durum şuan için yok.

bir arkadaşım üretim yeri farklılığı demiş, üretim farklılığından dolayı olsun bilmemneden dolayı olsun bir kusuru varsa cihazın ki bence hasır altı edilmiş bariz sorunlar vardı. bu da kullanıcılarına hak talebi getirir. yine söylenmiş, apple sorunlu cihazlarıda sorun çıkartmadan değiştiriyor en azından tabi aldığınız yere yolunuz düşerse, ya da atlayıp uçağa giderseniz. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.